onsdag 17 september 2008

Min stickkorg

Jag fick en sen födelsedagspresent i går: Elizabeth Zimmermanns Knitters Almanac.
Den gör sig bra i min stickkorg. Tycker ni inte?
Jag föll direkt för ett mönster på en liten söt mössa, men inte ett enda av mina garner passar konstigt nog. Så det får bli att beställa mer garn snart. Två stickningar ur korgen måste bli klara först, så det får jag se till att fixa till helgen. Jag har hittat ett garn på Yll o Tyll som heter Heavens Hand och finns i många fina färger. Då ska jag bara välja färg också... Annars är ju Araucania fint.

I en liten kruka på vår täppa växer en fin Lavendel. Jag räddade en liten kvist ur rabatten tidigt i våras och den tog sig och har blivit riktigt fin. Så några få blommor har jag lyckats locka fram här hemma!


2 kommentarer:

Linda sa...

Almanackan är härlig läsning! Den ger både massor med inspiration och Zimmermann verkar ha varit en riktigt klurig liten dam. :)

Hanna sa...

Hej Emma
Jag tor att du har en omlott kofta (som jag inte mins färgen på)med långa snören, är den svår att sticka? Har du kvar mönstret? Om du har det och koftan inte är för svår kan jag få en kopia då?
Hanna