lördag 6 september 2008

Lingon

Skolan jag jobbar på hade sin årliga Lingonplockardag igår.
Glada barn och lärare tågade in i skogen i ruskigt väder. Vi hade hört att lingonen var avplockade men hoppades att åtminstone hitta lite lingon.

När vi kom fram var det alldeles rödprickigt på marken.

Det var roligt att plocka lingon när det snabbt gav resultat.

Så barnen i skolan får egen lingonsylt till sina pannkakor, potatisbullar och köttbullar detta läsår också.
Jag fick en svamplektion av en pojke i förskoleklassen, han var fantastiskt duktig på svampar!


Nu är Sticka meras sommartävling slut, jag deltog med bidraget
Liten nätkasse.
Gå gärna in och rösta på mig!...

3 kommentarer:

Boel sa...

Åhhh så härligt det låter med en lingonplockardag och en skola som prioriterar hemlagad lingosnylt. Det är annat än den sylt min barn får...

Jag hoppas det finns lite lingon kvar till mig nästa helg när vi ska till Dalarna

Boel

Linda sa...

Mmmm, lingon. Ett gott lingontips är att strö i lite i smeten när man gör äppelkaka (med sockerkaksbas). Det blir lite piffigt ihop med allt det söta. Ha det bra!

Emmas dagar sa...

Mmmmm... det låter gott!