lördag 21 mars 2009

Jag är en koftälskare!

Koftor är så bra och praktiska! Jag borde ha fler!
Nu är det verkligen dags att skaffa en ny, för de jag sliter på mest börjar se lite ledsna ut.
Den som är på gång här, efter mycket velande om mönster, är från Nina Sagulins bok Sticka. En trevlig "fram-och-tillbaka"-stickning. Jag stickar i Heaven´s hand och inser redan från början att jag behöver åtminstone ett nystan till.

Hoppas lusten att sticka denna håller i sig... så kan jag snart börja på nästa.
På önskelistan finns Liesl och Amelia.

Mina Nutkinsockor är "sitta-på-morgonmöte-i-skolan-stickning" just nu och det blir inte så många varv åt gången.
Jag gillar fortfarande garn och mönster. Nej, jag gillar garnet bättre nu än från början.




Detta är mitt tredje försök till ett par Polkadot Mits. Som så många andra gånger kan jag inte bestämma mig för vilken färg jag ska använda, och vill jag verkligen ha prickiga pulsvärmare? Jag provar kanske att göra något eget mönster, men syns det så bra i svart då? Det stickade får sitta kvar på stickorna ett tag.

Jag vill tipsa om Stickcafé på biblioteket i Nora på onsdag 25/3 kl. 18.00-21.00.
Om ni har vägarna förbi. Jag ska äntligen försöka ta mig dit.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Amelia finns på min lista också. :-)

Vad trevligt med stickcafé i Nora! Kanske kan jag ta mig dit nån gång.

Anonym sa...

Hejsan
Har Ninas bok och tycker verkligen om den. Har ju stickat den lilla svarta väskan som finns i den. Ja jag hade i svart garn utan tog mitt garn som jag fick från Garn&Te bytet (Opal - Bambus).

Japp denna gån ska även jag ta mig in till Nora och stickcafét (om inget oförutsett händer förstås), var på det första för den tiden passade mig bättre :-)):-)).

Nää jag vill inte ha några prickiga pulsvärmare och vet ingen som vill ha det, så just dessa avstår jag att göra. Kanske gör jag nästa par i Pulsklubben, vem vet??

Vi ses (kanske) på stickcafét
Mari + hundar i Nora

alo99 sa...

"Jag är en Koftälskare!"
Det måste vara veckans stora underdrift... :-)

LenaL sa...

Så härlig koftan ser ut att bli! Ja, hoppas du snart är klar så du kan börja på nästa :-) Amelia är bara så snygg, har tänkt försöka mej på den också, om inget ännu läckrare dyker upp innan jag får tid!

Ha det så jättegott!

Boel sa...

Jag har gjort precis en likadan kofta i exakt samma garn :=0 fast jag har inte sytt ihop den än. Din kofta ser hur som väldigt fin ut!

Behöver du ett nystan/härva till så har jag ett över helt säkert till ett lägre pris än affären.

Emmas dagar sa...

Boel: Vad kul! Skulle vara roligt att se. Ang. garnet så kanske det blir aktuellt. Kan jag nå dig här? http://stickameraosstickning.blogspot.com/

Boel sa...

Hej Emma,

Du kan nå mig på www.saltflingan.wordpress.com. Det finns kanske inte så många bilder på koftan där men mig hittar du.

Kul om du kikar förbi!
Boel