torsdag 5 mars 2009

Araucania till mina Nutkin

Det är inte bara jag som uppskattar när det kommer garnpaket i brevlådan. Tösen vill gärna klappa, känna och klämma på garnerna när det kommer nya.

Denna gång var paketet extra kul för där var ett nystan Opal i färgen Cardinal som hon fått välja själv! Och hon FICK välja rosa, hon hade den goda smaken att välja skarp rosa. Den ska bli sockor i första hand, men det kommer ju att räcka till något mer. Vi får se vad det kan bli. Ett par ugglevantar skulle vara fint.

Ett av garnerna är Ranco Solid från Araucania i färgen Plommonlila, jag valde sockgarn länge och väl och det blev tillslut helt rätt för garnet är jättefint och känns bra att sticka i. Det blir Nutkin, Sockklubbens Marsmönster. Jag provade först att sticka kanten efter mönstret men ångrade mig och valde att ha resår i stället. Nu får vi se om den får plats i packningen till Teneriffa.

Mitt bruna bubbel ligger på blockning och ska försöka
hinna med att fotas och bloggas i morgon.

3 kommentarer:

Susanne sa...

Spännande med lite nyheter, ibland är garnval och planering nästan lika skoj som själva stickandet.

Linda sa...

Både du och tösen har bra garnsmak! :)

Anonym sa...

Jättefin sjal (inlägget ovanför)! Och vad snygg Nutkin blir. Hur är garnet att sticka med (Ranco)? Jag har ett nystan som jag inte använt än.