onsdag 13 maj 2009

Färgat

Här är resultatet av min färgning i helgen.

Ett tråkgult 2-trådigt blev gul-röd-korall.
Tösen fick en liten härva att färga. I med garn och egna valda färger i en genomskinlig plastpåse, ut med luften och knyt ihop, sedan fick hon knåda och klämma tills hon var nöjd.
Min "Rödbeta" av ett 1-trådigt Fårögarn.
Dessa tre är färgade med JEABA- kallfärg, köpt hos Karin i Granhammar.
En koftärm blev upprepad och uppsnodd i en skaplig 2-trådig grå härva och färgad med mina sista påsar Kool-Aid, grape och black cherry.
Färgerna ser aningens blaskiga ut på fotot, men de är klara och fina!

6 kommentarer:

Garntrollet sa...

Åh så fina färgerna är. Vad ska de bli av dessa garn?

Linda sa...

Så härligt! Jag skulle verkligen vilja testa att färga själv...

Pernilla sa...

Vilka fina färger!

Annas garndrömmar sa...

FINA garner! Det är ju verkligen jättekul att färga! Själv ska jag på färgningskurs igen på söndag också :)

Mari G sa...

Hej

Vad härliga färger det blev. Tänk omjag kunde ta mig tid att göra nåt sånt, känns som om tiden bara flyger iväg när jag jobbar ochhar roligt med det också. Men jag har som sagt var ivarjefall gjort klart "Vinge" sjalen. Måste be om hjälp att fota den. Har tappad ideé på hur jag ska fota nämligen, för att få det bra så att säga.

Och ikväll ska jag rida igen :-))

Mari

Susilull sa...

Åh, vilka läckra färger, helt i min "smak"!