lördag 9 maj 2009

Trädgårdsarbete och Mormorsrutor

Vi har ägnat förmiddagen åt trädgårdsarbete med gräsklippning och räddande av gula blommor. Tösen fick åka "Skottkärring"! Dé ni!

Sådd av sockerärtor, Malva, Lin, Basilika, Timjan och Ruccola.

Vattning, förståss, ur Tösens nya Rosa elefantvattenkanna.
Den är faktiskt riktigt bra, bra balans och fin, tunn stråle.

Jag försöker virka Mormorsrutor. Det känns som det hör till en slöjdfrökens allmänbildning att kunna det.
Jag har provat förut, men jag kommer inte ihåg exakt hur det var.
Nu börjar jag få kläm på det igen.

Jag har fått mina JEABA kallfärger och hoppas på att hinna prova dem i morgon.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Visst är det skönt att våren är här så man kan fixa lite i trädgården och njuta av solen! GRATTIS till elefanten förresten!

Krumitott sa...

Hallå! Hoppas allt är bra! Visst var det en lyckoträff att just du vann elefanten, nu kan du i alla fall inte säga att du inte är en vinnare... Nu till min fråga: vill ni ha den rosa-röda eller den roströda elefanten? Trodde att du menade den lite mer rosa varianten, men sen vart jag osäker... Bäst att kolla!
Ha det bra i solen, kram!

Mari G sa...

Hejsan
Trevligt att vara ute så där i trädgården. Men jag tyckte det var kallt i helgen och inte så skönt somjag hade hoppats. Vädret på fredagen var ju uruselt. Jag som skulle rida för första gången på över 1 år, tillsammans med Lisa (gäst från England) och Jossan. Men vi klarade oss från regnet, det hann sluta innan var var på väg ut. Jag vägrar nämligen att rida i ridhus eller inhägnad det är så tråkigt!

Förresten min Vinge sjal är klar :-)):-)), blockad och använd också. Den blev jättebra. Ska försöka t anån finbild på den eller så får jag be om hjälp.

Mari

Linda sa...

Vilken söt liten vattenkanna! Kan tänka mig att lilltösen gillar den. :)

ellen sa...

tack för tipset. johan har skrapat och damsugat och fick tillslut bort det. och föresten så har vi inget strykjärn hehe.