fredag 10 juli 2009

Bingsjö och nya stickningar


Det regnar och regnar och regnar.


Vi har åkt hem för ett par dagar och åker tillbaka när solen kommer fram igen.

Det blev en kort sväng till Bingsjö på självaste stämmokvällen. Vi träffade kära spelvänner, dansade och njöt av stämningen.


Jag har kommit igång med lite nytt på stickfronten också.

Amelia har fått några varv. Det känns som den kan bli lite stor, det är inte så lätt att veta i detta läge. Garnet, Muskat från Drops, känns bra, det har en jättevacker färg och fin glans. Den vridna resåren blir lite gles men jag stickar vidare.
Victory shawl, hittad på Ravelry. Efter Laminaria känns detta väldigt grovt och klumpigt, men så ska det vara.
Garden of Alla Shawl, också från Ravelry, har kommit så här långt... Jag har faktiskt börjat flera gånger men får inte riktigt till det. Jag tycker att stickorna är för tjocka men behöver kanske ha 3,5 för att det inte ska ta två år att bli klar. Det är denna sjal som lillasyster fick i 20-årspresent. Hon fick just denna kombination i paketet men fick välja garn och mönster som hon ville. Jag gör ett försök till annars föreslår jag Candle flame, den kan jag nog sticka utan mönster och så är den väldigt snygg!

2 kommentarer:

Linda sa...

Vilka härliga stickningar du håller på med!

ida sa...

Vad fint det ser ut att bli. Candle flame fungerar alltid i alla garn =)