torsdag 16 juli 2009

Vi har en skön sommar!

Så här blev det med nya pärontyget i husvagnen. Det är så snyggt. Passformen blev bra med en gång. Jag har gjort fodral som går att öppna i kortsidorna. Inte helt snygga öppningar men det syns ju inte. Skönt att bli av med det grårosa slitna syntetäcklet med konstigt mönster. Nu kan vi ju bjuda hit folk!

Idag stickar jag på Tösens lilla kofta. Det blir inte så mycket stickat nu. Vi måste ju hinna bada och leka också. Det vita är lillasysters sjal, 3:dje varianten... Man kan inte säga annat än att det blir en välstickad sjal!

Amelia har stickats på. Repats upp och lagts upp i mindre storlek. Stickats på. Pausats i. Funderats på. Tja, jag blir inte nöjd med resåren, den blir för gles. Det är väl för att mitt bomullsgarn är för stumt. Jag gillar modellen och garnet och färgen. Undrar om koftan kan bli fin helt slät utan den vridna resåren? Tyck gärna till!

Lilltösen står för blomprakten som vanligt. Hon ser även till att vi, hon och jag, har varsitt strå bakom örat också.Hoppas ni alla har en skön sommar!
Det har vi!

4 kommentarer:

ellen sa...

å va spännande det kommer bli att se det fina resultatet..

Garntrollet sa...

Vad fint tyget blev till soffan!Jag känner knappt för att sticka i värmen, men nu ska vi ydligen få lite regn :-)

Ha det bra.

Linda sa...

Tjusigt med pärontyg!

Västmanländskan sa...

Så fint det blev med pärontyget. Och duken ser ut att passa bra också :)