söndag 13 juni 2010

Gult å mjukt

Jag har börjat sticka Teardrop i ljuvligt, mjukt, varmgult garn. Mysig stickning så det förslår. Jag har en liten, liten tanke på att sticka om med större stickor, men jag kanske ska nöja mig (för en gångs skull). Detta är ett av mina två bidrag i VM i fotbollsstickning. Fotboll på TV har jag framgångsrikt undvikit.

Tanken att bli av med ett UFO såg väldigt bra ut i fredags när vi åkte till husvagnen och Sambon tog en lite ofrivillig omväg. Det blev mycket sticktid i bilen. Synd bara att garnet inte räckte lika bra till denna andra benvärmare som till den första. Jag får repa upp lite och sticka på.

3 kommentarer:

Tina sa...

Jag började sticka på en Teardrop, men det var så tråkigt, så jag repade upp den i stället. Det gula blir nåt annant fint istället. Ska bli kul att se hur din guling blir

Tina sa...

Det ska jag hälsa henne, då blir hon jätteglad!

Rosenvante sa...

Fin färg du valt.
Kul att du vill vara med i min utlottning.
Lycka till