tisdag 7 augusti 2012

Ravellenisk medalj!

Jag har ställt upp i grenen: Hand dyed High dive; färgat garm i de Olympiska garnspelen.
Eller förlåt, så fick det ju inte heta.
Ravellympics fick i år bli Ravellenics.
Vad blir det då?
De Oleniska spelen!?

Här är min medalj:

Och här är mina handfärgade härvor:

BFL lace färgat med Valnötsskal.

Organic Merino färgat med Tagetes.

Det kan eventuellt bli så att jag ställer upp med fler härvor i denna gren.
Annars så kämpar jag tappert i Shawl sailing och funderar på att ställa upp i "Singel skein sprint" och "Sock put". Riskerar att inte kunna fullfölja, men man måste satsa för att vinna, eller hur man säger...

2 kommentarer:

Kattis sa...

Vilka fina färger! Kanske ska slå till på det där valnötsträdet som jag funderar så på att plantera...

sinneskatten sa...

Visst är det skoj att växtfärga.
Har du provat att svampfärga? jag är sugen men det är det där med att hitta annat än kantareller!