fredag 31 augusti 2012

Sticka så det ryker


 

Årets 6:e teststickning måste bli klar idag. (Med plåster på ömt vänster pekfinger, dessutom.) Tur att jag har eftermiddagen på mig.
Det är konstigt ljus ute nu så färger blir fel. Garnet är mycket mörkare och gräset är inte så självlysande här i Småland...
Det är Maria, Pyssel och Knåp, som gjort det fina mönstret som är roligt att sticka, tydligt och lätt att följa. Lotus shawl ska ni söka på när ni vill sticka den.

Garnet jag beställde i maj och som aldrig kom fram, är kanske på väg till mig nu.
Jag polisanmälde (efter lite vånda) i somras och tänkte, nu i dagarna, ringa och fråga om det hände något med mitt lilla ärende. 
Det hann jag inte, för igår ringde en trevlig polisman, som på ett snällt sätt tyckte jag lät för ung för att sticka och hålla på med garner (!?) Förutom smicker så berättade han att han skulle ta itu med mitt ärende om jag fortfarande ville det. Men det kunde ta någon månad innan det hände något. Jaja, på gång i alla fall, tänkte jag.
Idag ringde först garnstället och upp och vi redde ut missförståndet kort och gott.
Sedan ringde polisen upp med ett: "Hej Tant Emma.".... och hörde efter om jag fått kontakt med garnstället. 
Så nu får jag nog mitt garn tillslut. Det som skulle bli 2012:s sommarsjal får väl bli 2013:s sommarsjal istället!
Fortsättning följer...

1 kommentar:

Kattis sa...

Här brinner det minsann i knutarna denna fredag! Varför denna brådska?

Hoppas på att det ordnar sig med garnet! Handlar själv mycket online, men har hittills klarat mig från trassel.