fredag 2 november 2012

Väljer bågar/ Över min döda kropp

Nåja...
Efter mycket om och men och byte av optiker från ena dan till den andra, så har jag nu nya bågar på hemlån, fast jag egentligen gillar mina gamla.
Undrar om ni tycker något alls om vilka bågar jag bör välja?
De som ligger högst i kurs nu har små dödskallar på skalmarna, vilket jag väl inte är så förtjust i. Men jag måste kanske bortse från det.

När jag tänker efter, vilket jag i vanliga fall undviker att göra, inser jag att jag börjar bli vuxen, eller äldre, eller till och med gammal?
Glasögonmodet har gått runt ett varv nu.
De här är väldigt lika mina första bågar jag köpte för mer än 20 år sedan...
Här är alternativen. Döskallebågar vs. Efvabågar.



Efvabågar:


 Dödskallebågar:

Undrar om det verkligen står "Över min döda kropp" på glaset när jag får mina riktiga?

 Jag ser ju helt klart nöjdast och gladast ut när jag bär döskallebågarna. Men bry er inte om det!

Uppdatereat: Nu när jag se mig själv på bilderna tycker jag att glasögonen ser förskräckligt stora ut. (Jag ser ju vindögd ut på en bil...) Jag är ju förstås van vid mina gamla och vill förnya mig lite.



6 kommentarer:

Linda sa...

Jag röstar på döskallebågarna, de ger ett lite mjukare intryck!

Haha, jamen det är ju supersvårt att fotografera sig själv!

Pernilla sa...

Jag tycker också dödskallebågarna ser bäst ut på dig. De andra är lite för stora. Men så gillar jag ju små bågar bäst.

Ullfull sa...

Gillar bägge! Det är så svårt att välja bågar!/Kram

Blenda sa...

Jag gillar dödskallebågarna bäst! De blev bra till din ansiktsform!

Ha det gott/Blenda

Myggan sa...

Dödskallebågarna!
/Anna

metamorphosis sa...

Alltså, du passar ju i bägge - däremot ger de lite olika uttryckt/intryck av dem tycker jag.

Afva-bågarna känns mer in-your-face-kulturtant-statement (begripligt?) och döskallebågarna tycker jag känns lite mer neutrala, liksom att de samarbetar mer med din ansiktsform?