måndag 5 november 2012

Vantar och sockor


Jag är sugen på att sticka vantar och sockor i växtfärgade 2-trådiga garner.
Väldigt länge har jag varit osugen på att sticka saker som ska vara två, vantar, sockor och ärmar.

Jag gör mönster till ett par vantar, och hittills blir de precis så jag vill ha dem. Och när det går så bra ökar det ju bara på suget att göra en till av samma sort.

Den gula härvan på bilden är 400 meter organic merino. Tror ni att det är lönt att sticka sockor i det? Eller slits det ut av att bara prova sockorna?

Just nu har jag inte heller några som helst problem med att börja på en massa nya stickningar. Vissa saker hamnar längst ner i korgen och blir lite bortglömda. Jag vet att de finns där och inte blir stickade på men jag blir inte stressad av det.
Helt rätt inställning allstå!

I omdömesskrivandens tider är det skönt att stickningen bara är rolig och avkopplande och något att se fram emot.

1 kommentar:

Ulricha sa...

Jag vet inte hur organic merino är, men merino överlag brukar väl filta ihop sig och kanske inte vara det mest hållbara garnet för sockar? Jag skulle nog inte sticka sockar av det. Man kan ju alltid sticka med en tunn nylontråd vid hälen och under-foten-delen, så "förstärker" man garnet lite.

Fina färger på garnen!