söndag 13 januari 2013

Leta leta leta mönster

Jag har stickat sjal på beställning. Inget svårt alls, men när jag stickat mer än hälften och var i något ingenmansland långt från färdig så gick det sååå långsamt!
Nu är jag äntligen klar med stickandet.
Virkad kant och fästning av trådar har jag kvar, men nu vill jag hitta mönster till mina 3 nystan gula återvunna Drops Alpaca. 

Jag vet hur sjalen jag vill göra ser ut, men den finns inte:
Den ska vara mer avlång än djup.
Den kan vara trekantig eller halvmåneformad.
Den får gärna ha mycket luft mellan maskorna men behöver inte vara någon avancerad spetsstickning. Det kan vara strukturmönster.
Jag stickar helst uppifrån och ner, tycker överkanten blir finast då, men det är inte nödvändigt.
Jag kan lägga in rand av annan färg, men helst inte.
Mönstret ska vara gratis.
Som denna eller denna.

Sådärja! Nu vet ni vad ni ska hjälpa mig att leta efter!

1 kommentar:

Petra sa...

Kanske en Annis schawl på Raverly?

Kram Petra