onsdag 24 april 2013

Sommarsticke och linkofta

Det känns fortfarande väldigt långt till 9 juli och Sommarsticke i Vrigstad. Och förutsatt att sommarvärmen kommer snart så är det helt okej för min del.

Planeringen av Sommarsticket pågår mest hela tiden och klart är att:
Carin och Anna kommer att sälja sina fina sticktillbehör, som förvaringar, stickmarkörer, knappar och mönster.
och
Barbro erbjuder Taktil handmassage. Anmälan görs på plats.
Jag såg på ansiktsminerna efter massagen i mars att det var väldigt gott.

Tro det eller ej, men jag har faktiskt aldrig provat. Det borde jag kanske göra...


Jag stickar  i M&K Linen. Det blir en kortärmad kofta. Jag hittade ett mönster som nästan är vad jag vill ha. Så jag kikar lite på det och hoppas det blir som jag tänker mig. Har bara stickat 15 cm och redan ändrat mig några gånger. Så det jag tänker nu är säkert inte det jag tänker när koftan närmar sig sitt slut. Men det blir som det blir.

1 kommentar:

Anna sa...

Hej kul med nytt sticke, vilken koftmönster kikar du på? Jag går också i tankarna på lin!