tisdag 8 juli 2014

Äntligen en Caramel!

Först en påminnelse till Sommarstickedeltagarna! Meddela i mail om ni har någon matallergi eller -intolerans.
Om ni vill läsa Sommarsticke2014-inlägg så klicka på den rosa pionen i högerkolumnen.
Det är faktiskt bara en månad kvar!

Och så: Koftan Caramel.

Koftan som jag ville sticka för jättelänge sedan och som jag startade en KAL-grupp för på Facebook för över ett år sedan. Många Caramel blev stickade, av andra men inte av mig... Många andra KAL:er har startats i gruppen efter Caramelen.
Välkomna att gå med!

Så äntligen, i Mars, på stickhelgen i Vrigstad så köpte jag Supersoft av Magasin Duett. KAL-gruppen har, på senaste tiden, nästan enbart stickat massor av koftor, tröjor och sjalar i just Supersoft! Husflytten kom emellan och tynande sticksug.

Men nu är sticksuget tillbaka, och tiden. Så här är min Caramel!
Och den blev bra!

Fotad en eftermiddag då det var alldeles för varmt för ullkofta ens i bara några minuter!

5 kommentarer:

frisky frog sa...

Åh vad fin den blev! Jag har garn till en enfärgad...
/kram

Janette Millbom sa...

Åh jag har inte din mail. Skulle du kunna maila mig ang alleriger på fishbonette snabela gmail punkt com?
Tack :)

Lilo sa...

Så fin den är Emma!!! En riktig "svepa in sig i och musa kofta".

Lilo sa...

Mysa!! Inte musa. :)

Blenda sa...

Så fin! Och den där färgen klär dig jättebra!