tisdag 13 maj 2008

Linnéa och Spirogyra











Idag har jag och Tösen namnsdag. Sambon åkte iväg och köpte bakelser minsann! De var fina och goda!

Mina Spirogyra är äntligen färdiga. De blev faktiskt färdiga igår. Jag tänkte att det skulle bli ett litet enkelt och trevligt projekt. Trevligt var det men ååå vad det krånglade! Först blev de alldeles för stora och sen var de olika stora. Nu är de klara... lagom till sommarvärmen... Mönstret försvinner lite när det är så mycket färgbyten, jag är nöjd! De är stickade i Hacho från Mirasol, ett jättefint garn att sticka i, det ska jag använda igen.

3 kommentarer:

Linda sa...

Dina pulsvärmare ser härliga ut, och ska det bli en traditionell svensk sommar vet man aldrig hur mycket kläder man behöver på midsommarafton för att inte frysa till glass. Grattis på namnsdagen! :)

Anonym sa...

Aha, visste inte att ni hade namnsdag - grattis!

Annas garndrömmar sa...

Vad fina de blev i det garnet - räckte en härva? Och grattis :)