fredag 30 maj 2008

Mera garn!

Garnhärvans majrea fyndade jag och mor min lingarn från Ullcentrum. Det svarta är mitt och det ska bli en tröja eller kofta med korta ärmar, är det tänkt. Jag har lite för många UFO´n i min korg för att få börja nu men jag är ganska flitig med de jag har, så det kan kanske får bli en semesterstickning.
Jag är lite sugen på snygga stickor från Knit Picks också, finns på Garnhärvan, men jag kan inte riktigt bestämma mig för vilken storlek jag behöver. Men de är, liksom vackra garnhärvor, fina att bara ha liggandes framme och titta på...
Pulsklubbens junimuddar vill jag göra och behöver ännu mera garn. Nä, jag har inget här hemma som kan passa, trots senaste tidens flitiga shoppande på Garnhärvan. Jag vill ha rätt garn denna gång!

Lillasyster sin bal i morgon! Jag kan tyvärr inte åka dit själv för att titta på henne men skickar lillebror att fotografera. Hoppas jag har en bild på henne i full stass här i morgon!

2 kommentarer:

Linda sa...

Ullcentrums lin är jättefint, jag stickar ett litet projekt i det nu. Om du ska sticka med det svarta: välj dina stickor väl och välj ett par gamla - garnet färgar av sig rejält. Mina favoritbambustickor har blivit alldeles gråa...
Jag tänker såhär om Juno: jag misstänker också att raksträckan blir hejdlöst tråkig, blir det för trist stickar jag två mönsterdelar och får en väääldigt lite duk. ;)

Anonym sa...

Hej!
Om du inte har fått några bilder av Oskar kan du gå in på min blogg och se några bilder =)