onsdag 7 maj 2008

Soft silk i rätt rolig färg

Idag fick jag mitt efterlängtade Soft silk i natur från Garnhärvan. Färgen är perfekt! Jag tänkte att det skulle se lite linaktigt ut i färgen men vara mjukare, och så är det. Fast färgen känns roligare. Om man nu kan kalla denna "natur" för rolig färg. För mig är färg FÄRG! Och rolig färg är plommonlila, avocadoköttsgrön, indigoblå och rostbrun. Det ska bli en Lace Ribbon Scarf så småningom och jag är naturligtvis jättesugen på att börja NU! Men jag måste nog göra färdigt något annat först... eller? Det är ju perfekt garnnystarväder ute nu, och väldigt bra silkesstickarväder också...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hi, hi - du handlar garn som jag handlar böcker :)

Anonym sa...

Hej.
Ja nu är jag bättre. Jag har varit i skolan idag och vi har övat dans inför balen.
Malin och några till har sett min klänning på din blogg och de är bara positiva kommentarer. =)

Linda sa...

Fint garn! Det kan nog bli en mjuk och härlig Lace Ribbon Scarf!