torsdag 24 juli 2008

Småland nästa!

I morgon tar vi husvagnen på släp igen och far mot Småland. Det blir ett stopp på vägen, vet inte riktigt vart ännu.
I Småland ska vara hos mina föräldrar och turista i omgivningarna. Det blir kusinträff för både mig och Tösen. Mormor fyller år och ska ha kalas. Jag ska försöka få till en träff med min äldsta vän, och då menar jag att vi känt varann sen vi föddes.
Vi ska också åka till Astrid Lindgrens värld i Vimmerby. Det kommer att vara paradiset för Tösen! När hon ser på TV så är det bara Lotta, Pippi, Emil, Rasmus och Tjorven och hon citerar titt som tätt små meningar från filmerna: "Har Oskar med sig handklaveret när han går på luffen?", "Vet du vaaad!?", "Jag kan visst cykla!"... med mycket mera, hela tiden!

Ha en trevlig vecka! Det ska vi ha!

3 kommentarer:

Hanna sa...

Ja tössen kommer nog att älska vimmerby. Ta många kort så får jag se sen!

Emmy sa...

Hoppas ni får en trevlig semester! Astrid Lindgrens värld är ju inte helt fel. Där var jag någon gång nästan varje sommar när jag var liten :)

Och för att bli helt OT. Var har du fått tag på skorna du har på dig på bilden? Ser ut att vara sådana skor som jag har letat efter i flera år utan att lyckas.

Linda sa...

Trevlig husvagnstripp! :)