onsdag 13 augusti 2008

Äckliga katter!

Usch! Jag tycker inte om katter! Nu sitter jag nära en, lite på glänt, öppen altandörr och utan att jag hör minsta lilla så har en kattf.. smugit sig in under soffan som jag sitter på! När jag reser mig upp så smiter den ut. Jag ryser! Jag lyckades få ett par fullträffar med vattensprutan.
Vi har stängslat in vår lilla radhustäppa med hönsnät och ändå slingrar de sig in, vad har de här att göra? Vi är ju så otrevliga! Vi sprutar vatten på dem men det avskräcker dem inte. Andra katter vi bott grannar med har förstått efter ett par duschar att det inte är så trevligt att vara nära oss. Men de här...! Grannen på ena sidan har 3 katter och den andra har säkert 5! I längan bor det ännu flera katter.
Förstår ni att vi vill flytta!?

Andra får gärna tycka om katter! Men vi vill inte ha dem rännande längs husväggen och allra minst INNE!

När jag jagat bort kattskrället kollade jag i brevlådan och blev glad igen. Min alldeles nybeställda Hemslöjden låg där. Den ska jag slå upp och läsa nu med en kopp kaffe, och kanske vi har en chokladbit i skafferi´t!?...

3 kommentarer:

Anonym sa...

hi,hi - du har hållt katthataren i dig i schack bra i alla år med både Guman och Molly

Emmas dagar sa...

De är ju åtminstonne "kända" katter och har inte sprungit hemma hos oss!
:-)

Anonym sa...

stackars katter...