tisdag 19 augusti 2008

Mera garn!

Månadens leverans från Garnhärvan har kommit! Och Nej! Jag stickar inte i samma takt som jag köper garn. Men det, har jag förstått, är en vanligt förekommande åkomma bland mina bloggarvänner i sticksvängen.

Det gröna är Soft silk från BC garn och det är faktiskt mammas köp. Den blålila härvan är Pälsull från Östergötlands ullspinneri, som ska bli en sjal till min farmor. De bruna och lila nystanen är Pro Natura sockgarn från Atelier Zitron. Den beiga är Poppari majsgarn från Teetee som ska bli en liten mössa till Tösen. En Addi Lace rundsticka var med och Harmony wood strumpstickor från Knit Picks kommer nästa vecka.

Vad ska jag beställa nu då!?

Jag har jobbat ett par dagar på skolan nu och träffat de "faktiska" eleverna. Slöjdlektionerna är klart roligast!

2 kommentarer:

Annas garndrömmar sa...

Haha, jo, definitivt en välbekant åkomma att köpa mycket garn! Vilka härliga garner du beställt! Blir ju nästan lite sugen... ;)

Linda sa...

Tackar! :)
Jag kan inte heller trädgård egentligen, men det är så grymt kul och tacksamt. Minsta lilla blir väldigt fint och så blir man harmonisk och lugn i själen av att gräva i jorden. Och av att klappa garn! Dina nykomlingar är fina!