söndag 4 januari 2009

Julhelg

Nu är vi tillbaka efter en nära två veckor lång julfärd. Det var jätteroligt att vara borta och träffa nära och kära.

Vi hade julgransletning och -hittning.

Hela familjen, 14 personer, fick en riktigt stor julklapp tillsammans: En resa till solen i Mars då mamma fyller ... år.










Över nyår var vi hos Sambons syster med familj. På nyårsdagen gjorde vi en utflykt till havet och plockade snäckor, det kändes väldigt exotiskt!

Sen är det skönt att komma hem igen, sova i egen säng och slita på egen soffa.

Jag har stickat färdigt vad jag lovat; tre stickningar.












Lillebrors julklappsmössa i Vidal Alpaca, ekologiskt färgat. Lillebror själv på bilden.

En halsduk i Drops Alpaca till Tösen och min Eviga linnekofta som invigdes på Nyårsafton blev också klara. De finns inte på bild, det får bli en annan gång.
Glad i sinnet har jag börjat på en ny stickning, Revontuli shawl i mitt Kool Aid-färgade garn, som jag inte är helt nöjd med på grund av färgkobinationer men den ska få bli klar ändå. Jag är jättesugen på Laminaria och har efterlyst garn och troligen fått tag i en härva som jag letat efter.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tack själv - det var jättetrevligt att ha er här!

Linda sa...

Enkel och snygg mössa, det är den lilla flätan som är det där "lilla extra" eller pricken över i! :)