onsdag 7 januari 2009

Tänk att jag ska behöva gå omkring så här!

Det är tur att jag är med i StickaMeras sockklubb i år igen!....
Eller vad tycker ni?
Januaris mönster ska jag inte göra och jag tänker inte ha någon som helst sockhets resten av året heller.
Men tre - fyra par ska det nog kunna bli.

Min Revontuli blir väl inte riktigt den fantastiska sjal jag hade tänkt, men jag fortsätter, som sagt.
Som ni ser så har jag tagit bort den gröna biten tills vidare, den blev inte så snygg som jag först tyckte. Men ser man på härvan så är ju färgerna fina tillsammans... Vad göra?

Garnet var snyggare som härvor och nystan.

1 kommentar:

TruckerElin sa...

Jag har lite samma problem som du. Har också färgat garn i KoolAid, också delat in det i sektioner, också börjat sticka en Revontuli med höga förhoppningar men blivit besviken på hur det blir så här långt.. Min uppdelning av härvorna gick inte så himla bra.., jag har rosa, orange och gul färg och det orangea o gula vart inte uppdelat riktigt utan det kommer några meter orange i det gula osv. Tycker inte att det blir bra alls trots att härvorna såg helt underbara ut innan.., men jag fortsätter och ser hur det blir när det är färdig. Har lärt mig sen tidigare med Revontulin att det kan se jäkligt trist ut först och sen när man sträcker ut den färdig så blir den jättefin ändå. Men blir det inte fin så får man väl nysta upp det och göra nåt annat. :-)
Har iaf på billigtgarn.se hittat ofärgat flamgarn för 29kr härvan och jag kan tänka mig att resultatet skulle bli mycket bättre med det på just Revontuli iaf eftersom garnet i sig skiftar från vitt till ljusgrått till mörkgrått..
Ska bli spännande att se hur din sjal blir! Jag tror att det kommer bli bra iaf jag, när du vant dig vid tanken att det inte blir som du tänkt. :-)
Ska försöka fota mitt projekt en dag här snart också..