söndag 19 april 2009

Att ha eller inte ha uggla...

... det är frågan.
Jag har som vanligt svårt att bestämma mig!
Är det roligt att ha ugglor i resåren på ärmarna? Resåren börjar 6 cm upp på ärmarna och blir 12 cm hög, med en uggla mitt på. Ugglan är ca 8 cm hög.

Jag frågar er. Vad tycker ni?
Ha eller inte ha uggla?

Det var inga problem att få den trasiga stickspetsen utbytt hos 3 stickor. Jag tog min kära AddiLace och stickade vidare på Laminaria så länge. Men så fort Symfonie kommer så ska jag byta tillbaka.

11 kommentarer:

KARIN sa...

Hej!
Jag såg att du var intresserad av jeaba färg. Jag har försökt maila dig men får bara tillbaka det igen.
Hör av dig till mig på tel 076 8312470 så berättar jag mera.
Hälsningar Karin
ps. jag tycker uggla.

Anonym sa...

Absolut uggla!!

Mvh Maria L

TruckerElin sa...

MED uggla, helt klart. Eller kanske med en döskalle? :-)http://www.helloyarn.com/wp/?p=276

Mari G sa...

Hejsan
Snygg färg :-)):-)). Vilket garn har du använt ?? Jag hade nog valt att ha med Uggla, det blir läckert med det.

P.S har en ny blog nu, se adresen här. I den gamla var det så bökigt att lägga in bilder.
P.S har d u sett svanarna i Vickern?? vi var ute och fotade dem en dag på jobbet.

Mari i Nora

Boel sa...

Uggla tycker jag!

Jo garnet finns fortfarande, jag ska bara trippelkolla så jag har tillräckligt med garn för att sy ihop min kofta återkommer om ett par dagar. Hör av dig om du har superbråttom.

Boel/Salflingan

emma sa...

Ha tycker ja' :)

Linda sa...

Med uggla! Ugglan är supersöt, och det är ändå en ganska diskret uggla att ha om man är rädd för att det ska bli för "mycket" dekor.

Mari G sa...

Hejsan

Som jag vet så har de inte planerat in nåt mer stickcafé på bibblan i Nora.
Titta in på "Carinas garn" sidan såg nåt där om stick café. Det är isåfall i Lindesberg och dit har jag svårt att ta mig :-(

Mari

Susanne sa...

Med uggla, helt klart!!

Anna sa...

ugglor verkar fantastiskt trevligt på!

Anna sa...

svar på kommentar på min blogg: jodå, passa det gjorde dem. fast efter lite frustration och ändringar för att göra dem bredare och längre!
//Anna