onsdag 3 juni 2009

Vindkrans och spikmatta

Skolbarnen har haft Elevens val idag.
De som hade slöjd/pyssel fick göra Vindkransar.

Min blev såhär.
Jag har premiärspetsats på min spikmatta. Visst är det vasst och ryggen är RÖD, men den känns mjuk och behaglig såhär efteråt, så jag kan nog vänja mig.

Kvällens göromål blir att sy ihop min Ugglekofta. Kul att äntligen få blogga något färdigt snart igen. Jag stickar och stickar hela tiden men jag blir ju aldrig klar med något. Det är nog för mycket tid framför datorn och mina stora svårigheter att bestämma mig.

5 kommentarer:

Linda sa...

Det ska bli kul att se Uggletröjan. Jag är också lite sugen på en spikmatta, är de värda sitt pris?

Janette Millbom sa...

vänja dig? du kommer lääängta efter den ;-)

Ulrika sa...

Vilken fin vindkrans!

Ser fram emot att få se ugglekoftan! :-)

Susanne sa...

Vindkransen var verkligen fin, kul idé! Känner igen det där med beslutsångest och hela tiden ser jag nya saker jag vill göra när jag sitter vid datorn :)

Ateljé Norrgården sa...

Jag tittasde in på stickamera ulricas blogg och såg det vackra blågrå garnet hon fått av dig.
Det stog att du färgat det själv och jag undrar om det var med jeabafärgen? Det var hur som helst en otroligt vacker färg du fått till./Karin