söndag 18 oktober 2009

Grönt garn och en idé

Jag ska prova en mönsteridé till en sjal i härlig skogsgrön pälsull från Östergötlands ullspinneri. Snart snart är mönstret så pass klart att jag kan börja sticka.

Min Zauberball ska bli en Travelling woman och min Fleece Artist ska bli en Damson, men den ska jag vänta med den tills jag får Whimsical Little Knits 2 så att jag får läsa mönstret ur BOKEN. Det är mycket sjalar nu. Jag kom på att jag stickar så mycket sjalar, men det blir inga kvar till mig själv så nu ska jag sticka tre stycken till bara mig. Jag har ju min nyss färdiga Gail också, den är en mys-i-soffan-sjal. Oj, vad mycket sjalar det blir då. Men det är jag värd!

Jag har också anmält mig till StickaMeras Garn&Te4-byte.

1 kommentar:

Pernilla sa...

Det gröna garnet ser underbart ut. Ska bli kul att se hur sjalen blir.