torsdag 8 oktober 2009

North Roë Shawl

Malabrigo Lace, Symfony wood och ett snyggt sjalmönster blev North Roë Shawl.
Den ska hem till en vän i morgon, hoppas hon blir nöjd.





Det blev lite grilligt med den randiga soffan bakom sjalen.

Det är nästan hopplöst att sticka i såna här mjuka, smått luddiga garner nu. Mina händer är så vinterfnasiga att garnet bara fastnar i sandpappershänderna och ibland känns det som det ska gå av. Nu ska jag sticka i sockgarn och entrådig Ölandsull, som kan riva tillbaka!

Tack för snälla kommentarer om mig med nya glasögon på näsan!
Jag har använt dem hemma två kvällar innan jag var redo att ha dem på mig på jobbet idag. De fick godkännt av både kollegor och elever. Och nu trivs jag väldigt bra med dem.

7 kommentarer:

Marianne sa...

Den sjalen var jättefin. Skönt att du blev nöjd med glasögonen, det måste vara jättesvårt att välja.

Anita sa...

Väldigt snygg sjal!! Jag är Malabrigo fan, vilka mjuka garner!!

Blenda sa...

Vad fin den är! Själv har jag inte vågat mig på att sticka sjal med så tunt garn ännu... Men det kommer väl! Det blir ju så himla mycket elegantare!

Pixi sa...

Så SNYYYYGG!!! kan tänka mej att det kräver rätt så lena händer ,haha!! Ja du blev jättefin i brillorna!! Ha en skön helg!!=)

Ulrika sa...

Åh ! vad jag är glad att det är min sjal =) Tack vännen kram

metamorphosis sa...

Har svårt att tänka mig att din vän kommer att bli annat än otroligt nöjd!

Nobiantary sa...

Jättefin sjal!