tisdag 26 januari 2010

OS-förberedelser

Först tänkte jag köpa "värsta lyxgarnet" till mina OS-stickningar.

Sedan tänkte jag om, jag skulle använda garn jag har hemma. Men det funkade inte riktig så jag besökte min "näst lokalaste" garnbutik, där jag aldrig varit förut, för att inhandla lite OS-stickningsgarner. Det var en mycket liten butik, med ett bra basutbud. En trevlig dam hjälpte till och var noggrann med att jag skulle få rätt färgbad och visa hur jag ska tvätta mitt stickade.
Jag tänker återkomma dit!


Jag har anmält mig i Sock Hockey med Kalajoki. De blir blågröna, ett alldeles vanligt superwashgarn från Sisu, i precis den färg jag tänkt mig.

Det blir troligen också Nalu Mitts (Ravelrylänk) i snövit M&K ECO-ull, och här får jag in lite lyxkänsla; Ekologi och en liten gnutta merino.

Ni som kan se Ravelrylänken anar väl ett slalomtema!?


I en liten korg hittade jag fem nystan Nagano för 15:- styck i en fin lila "Emmafärg". OS-känsla där va!? (1998) Vet inte ännu om detta ska bli mitt eventuella tredje OS-projekt.

Imorgon har vi friluftsdag på skolan. Jag ska ut i skidspåret, det är 4 år sedan sist. Då skidade jag 5 km en gång. Innan dess är det säkert 8 år sedan. De varnar för snöstorm... Vi får väl se. Kan erkänna att jag tycker mycket bättre om stickgrenar än skidgrenar såna dagar.

3 kommentarer:

Pernilla sa...

Vilka fina mönster du hittat. Jag blev jättesugen på att sticka sockarna.

ellen sa...

ja, ut och åk skidor med dig. det är ju jättekul. jag vill också åka skidor men vi har fullt upp med lägenheten. vi är förövrigt göteborgare nu ;).

Ulrika sa...

Sport. Hu.
Det enda sport värd att utävas är definitivt sticksporten. ;)

Hoppas det gick bra. :-)