söndag 9 maj 2010

Nytt sjalmönster efterlyses!

Min nästan färdiga Echo Flowers Shawl, shoulderette-varianten. Garnet som är kvar räcker till två varv till och jag har fått ändra kanten för att det tar slut för snabbt. Men den blir inte bra. Jag skulle vilja ha en vidare och kortare sjal (typ Travelling woman). Den här blir för liten att vira runt halsen. Jag efterlyser ett annat snyggt mönster att sticka i stället. Jag har 400 m härligt bomullsgarn att använda.

Och jag undrar fortfarande om någon vet om Drops Muskat går ihop lite i tvätt.

4 kommentarer:

TruckerElin sa...

Vet inte om det passar, men såg denna hos en bekant och tyckte den var fin :)
http://pelin-pelin.blogspot.com/2010/05/pretty-in-pink.html

Marie sa...

Då tycker jag du ska sticka en Aesthligt, hur rolig stickning som helst och perfekt att ha runt halsen. Stickar också en Echo Flower shoulderette, men nu känner jag att jag kanske måste göra den lite större, får fundera.

Lillan sa...

Vet inte om Muskat krymper, har själv en kofta i det men har inte tvättat den än.. Ishbel av Ysolda är ett bra mönster på en "vira runt halsen-sjal", jag gjorde en förra året av ca 400 m silkegarn och den blev underbar =)

Mari G sa...

Hejsan

Kolla in här då http://jattasoheltaa.blogspot.com/2008/02/zetor-scarf-pattern.html .
Kan det vara nåt?? Jag har ivarjefall sparat det som en word fil (ska redigera lite i layoten), så jag har den :-) :-).

ha det bra
Mari