onsdag 29 december 2010

Stickat till Mor och Far

Pappa är inte helt lätt att få med på bild men jag passade på när han skulle ut i skidspåret och då skulle förstås skidorna vara med!

Stripey stickad i Hjertegarns Vidal Alpaca, favoritgarn, med 4,0:or.
(Mindre än en minut efter att bild nr. 2 på pappa fanns på min Ravelry-sida så kom frågan från designern om hon får använda bilden på Ravelry. Pappa är nu världskändis i stickvärlden och väldigt glad för det.)

Mamma har varit riktigt nyfiken på sin julklapp. Hon har tjuvkikat på bloggen för att få en aning, men inte fått en endaste ledtråd.

 Hon fick Liliaceae i Heavens Hand, också favoritgarn, stickad med 5,0:or.

Ni ser ju hur glada de är för sina klappar!

Jag har varit flitig med stickorna i mellandagarna. Jag har stickat en liten Ishbel samtidigt som mamma stickar en stor. Jag har snart ett par vantar färdiga och ikväll sätter jag igång med en mössa.

4 kommentarer:

Västmanländskan sa...

Så klart att de blir glada för så fina paket. Färgen på sjalen var väldigt fin på din mamma.

Pernilla sa...

Den mössan vill jag sticka. Sjalen är också jättefin.

Linda sa...

Vilka härliga julklappsstickningar!

Lilli sa...

Så fina stickningar de fick!! Gott och varmt i kylan :) De gör sig jättebra som modeller.