torsdag 13 januari 2011

Återbruk i annan tappning

Tösen har börjat sin återbruksbana. Pulsvärmarna hon fick av sin Mormor när hon var ett år har blivit nallekläder nu när hon vuxit ur dem. Mycket fiffigt tycker jag!

I gårkväll skulle jag ha varit på stickcafé men tyvärr blev det inställt. Som tur var hann jag träffa min stickvän Mari och få ett mönster. Vinge. Vilken underbar sjal! Jag blir så sugen på att sticka den men måste hålla mig och sticka undan lite först. Då har jag också ett tag till på mig att välja garn. Ur mitt lager förstås.

3 kommentarer:

Lilli sa...

Smart att använda muddarna till nallekläder! Bra när barnen har fantasi :) Den lila sjalen i tidigare inlägg ser ut att bli fin.

Camilla sa...

Tråkigt med inställt café. Vinge, jättefin och rolig att sticka. Håller på med en nu, i garnet jag fick i paket under "stickhelgen" tror bestämt det var från dig, grönt FameTrend.

Mari G sa...

Hej

Ja det var synd att det var inställt när man väl kom fram!
Men tur att jag mötte dig ändå så jag kunde ge dig mönstret och tösen kunde få det rosa garnet :-).
Vinge är underbar, min först stickade spets sjal någonsin= lättstickad. Mycket möjligt att det blir en till häär frmöver.

Mari