söndag 23 januari 2011

Glammig mössa


Mössa efter mönster av Nina Sagulin. Ullomeras merino-silke i skarpt lila och ett svart mohairgarn som gör det glammiga, lite glittriga i mössan. Tillsammans blir det ändå en lite dovare lila som jag gillar bättre. Jag har använt 4,0 till resåren och 4,5 till resten av mössan. Mössan är skön, men jag tycker inte jag är så himla snygg i den. Jag har inte blockat den och gör jag det så försöker jag få lite baskerform på den. Men nu får den vara som den är ett tag. Tösen har beställt en likadan, får se om garnet räcker.


Sambon tycker han får vara med alldeles för lite på min blogg så här är han. Men bara en lite lagom mycket.                        
Nu har detta fått spunk och bilderna lägger sig som de vill. Ska försöka rätta till det senare...

3 kommentarer:

Petra sa...

Vilket mysigt par ni är!

Välkomna till Örebro :)

Kram Petra

Anonym sa...

Tycker ni ser fina ut alla tre; mössan, du och sambon! :) Hälsningar, Sofia

sinneskatten sa...

snygg mössa och visst passar du i den.