måndag 31 januari 2011

Papiljotter och Pärlpulsor

Tösen hon sover med papiljotter i natt och får fina krull i håååret.
Det är papiljotter som jag hade när jag var barn och jag tyckte jag blev sååå fin med korkskruvslockar när jag hade haft dem i håret över en natt. Tösen tycker också hon blir fin. Så fin att hon knappt kan röra på huvudet innan hon vant sig vid känslan. Jag minns hur det var. Lockarna blir så hårda så först går de inte att kamma ut, de ligger som skruvar uppe på huvudet innan de hänger ut sig.


Pärlulsorna klara. Äntligen!
Hål för tummarna i sidsömmarna.
Hoppas mottagaren blir nöjd, det är jag.
Kampes 2-trådiga, stickor 2,5, 50 maskor.

2 kommentarer:

Zandra sa...

jag har funderat på LC hojas de otono... Men jag är inte helt säker då det är ett melerat garn... Annars kanske det blir en favorit som visserligen är tunnare än det föreslagna, Gringasco Merino Silk

inga sa...

Hej! Vad spännande! Jag skulle vilja ha såna där lockar, hur hittar man såna där papiljotter idag, vet du vad dom kallas? Tack på förhand! Isabel