söndag 18 december 2011

Groove i finaste ecoalpaca

 Nu är den färdig. Min Groove. Snabb och rolig stickning.
Det enda jag är besviken på är att den blev så liten. Kanske kan blocka ut snibbarna en del. Nu ligger den fint runt axlarna och snibbarna möts fram på. Men Stephen West själv har virat sin två varv runt halsen och snibbarna möts mitt fram. Vi har samma stickstorlek och garnlängd/50g. Garnet är R&N Brännvall 100% Baby Alpaca Eco, mjukaste jag någonsin stickat i.
Men som sagt, jag har inte blockat den än. Under kan ske. Om jag, vilket är mycket troligt, stickar en till Groove, så ska jag göra uppläggningen lösare. Min kant med vanlig uppläggning som jag alltid använder blev lite stum och hård.

3 kommentarer:

garnlivet sa...

Jättefin ! jag har oxå funderat på att sticka denna men varit lite tveksam då den ser lite stor ja, nästan otymplig ut på bilden hos designern. Men den är fin och rolig med de små flätorna och så gillar jag rätstickningsränderna. Den känns kul för mej som mest stickar spetssjalar.

Västmanländskan sa...

Åh, så fin! Ibland önskar jag att jag kunde sticka.

Lilli sa...

Oh ja, alpacka är ett helt ljuvligt mjukt garn!! Och oerhört prisvärt, tycker jag, med tanke på vilket skönt kvalitétsgarn det är :)