lördag 10 december 2011

Jag visste det!

Att bara jag väntar tillräckligt länge, och nöjer mig med de enkla stickningar jag har just nu. Så kommer det att dyka upp tids nog! Det perfekta mönstret för mig just nu. En sjal som jag vill ha själv!

Här är det!
 
(Bild lånad från Knitty)

I nya Knitty har Stephen West med en så snygg sjal Groove som jag ska sticka. Jag gillar många av hans sjalar, men har inte riktigt fallit för någon förräns nu. Och jag föll pladask! Ingen tvekan.
Och tro det eller ej: Jag har garn som passar till, bla det som jag färgat och nu ligger på tork. Jag tror färgen blir ganska ok fast inte som jag tänkt från början. Det är ekologisk alpaca som är en av årets garnvinster.
Jag har färgat det vita och det verkar bli ljust blålila, ungefär som det blå på bilden, och naturbrunt. Medan det torkar ska jag bestämma mig för om flätorna/skruvarna ska vara blålila eller bruna.
Vad tycker ni?

Inga kommentarer: