torsdag 1 december 2011

Julkalendrar

 (Detta är inte årets julslott Det gjorde jag och min vän Elin för 6 år sedan. 
När Tösen är lite äldre, så ska vi göra ett liknande mästerverk.)

Det är roligt med alla julkalendrar som börjar idag!
Jag ska följa StickaMera, Klara och Tjuvarnas jul.
Det skulle vara roligt att sticka en kalenderstickning något år. Men jag har varken tid eller ork just denna December. Men hittar jag någon som verkar kul, ska jag följa andra stickerskors "lucköppningar".

Jag gick med i Dressembergruppen på Facebook. Man ska klä sig i klänning varje dag i December för att göra klänningen mer vardaglig. Ja, jag har kanske redan saboterat min Dressember för idag har jag jeans och tunika, men tunika är ju lite klänningigt i alla fall...
Nu är jag inte någon som aldrig tar på mig kjol eller klänning för jag gillar att klä mig i det. På sommaren klär jag mig nästan alltid så. Därför tycker jag nog att de klänningar jag har känns somriga.
Det är nog så att Tunikan är min vinterklänning och i så fall så har jag inte saboterat min Dressember! Vi säger så!
Uppdaterat: Denna blogg passar ju väldigt bra att följa ang. klänningar! Linda K

1 kommentar:

Stefan Nilsson sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.