fredag 15 februari 2013

Efter egna önskemål.

Tösen vet ofta hur hon vill ha det.
Hon väljer kläder omsorgsfullt och matchar eller omatchar väldigt medvetet.
Jag visade henne ett Araucaniagarn i bomull efter att hon pratat om en kofta med korta ärmar.




Hela tiden har hon visat exakt på hur lång koftan och ärmarna ska vara, och det blev som det skulle.
Att garnet inte var ur samma färgbad och skarven syns ganska mycket bryr hon sig inte om. "Det är bara coolt."
Knapparna är olika metallknappar och eftersom hon gillade lite för många knappar och några var för små för knapphålen så fick jag sy på dem på bröstet.
Knappen i kedjan är en gammeldags klocka, det ser ni va!
Måste påpeka att det inte är jag som uppmanar henne att posa som hon gör. Men just nu ska det vara "coolt".

6 kommentarer:

Kattis sa...

Finfin kofta, och cool sexåring! :) Känner också behov emellanåt, att förtydliga sådan som jag inte uppmuntrar. Tänker att om jag låter det vara, just inte låtsas om, då passerar det oss snabbare förbi.

Blenda sa...

Vad söt hon är din unge! Det är en underbar ålder det där, de vet så himla väl vad de vill och det finns inget som hindrar dem! Om det ändå kunde fortsätta så även när de blir äldre... Jag håller med Tösen, det var snyggt med de olika blå färgerna!

Ha det gott/Blenda

Wallinskaya sa...

Underbart! Vilken cool unge du har!

Manduzana stickar sa...

Härligt med barn som vet vad dom vill ha ;)

Sjömans-Elin sa...

Shit, den ungen vet vad hon vill! Gillar't! :)

Efwa sa...

Härlig tös i fin kofta!