måndag 11 februari 2013

Stickhelg i Vrigstad

Vi har planerat vidare ikväll och känner oss nu redo att ta emot för stickhelg.
Ni som är anmälda kommer att få en del info via mail och det är bara att fråga om ni undrar något.
Några deltagare kommer till Vrigstad redan på fredagskvällen, så det blir lite tjuvstart på stickandet då. Vi värmer upp lokalerna!

På lördagen kommer vi att ha ett garnlotteri.
Alla som vill vara med, det är helt frivilligt!, tar med sig garn, innehållande minst 70% naturmaterial, värt ca 100:-. Om det är flera nystan som hör ihop, lägg i påse så att man kan se garnet. Ta med max 3 garnpaket var.
För varje paket du lämnar in får du en lott. Sedan blir det lottdragning om garnpaketen.

 
Kaffe- och tebordet står dukat mest hela helgen. 
IM-butiken har laddat med bla. fina måttband.
Någon kanske vill släppa loss fingrarna på flygeln, mellan stickpassen.
Jag funderar på vad jag ska ta med mig för garner och stickningar.
Skulle jag ha glömt något så har jag 300 meter hem.... 

Vi har pratat om namnlappars vara eller icke vara. Vi har pratat om mat och rumsfördelning. 
Vi funderar på vilka ni är och hur ni ser ut och om ni bloggar och vad ni stickar på.
Vi, som är Emma, Barbro, Ywonne och Inger.
 

2 kommentarer:

Iréne JB sa...

Ser verkligen fram emot den helgen. Funderar också på vilka vi är :) Har så smått planerat på vad för stickningar som ska följa med.
Vi ses!

Anonym sa...

Tackar för en helt underbar helg med god mat, trevligt sällskap och MYCKET garner :)

/ Elin från Norrköping