söndag 31 augusti 2008

På marknaden uti Nora...

... har vi varit idag. "Bara en liten sväng" tog 3 timmar och jag fick med mig en korg hem.
Jag har inte bestämt vad den ska fyllas med, men den ska inte stå tom länge.
Sambon min gav mig en för tidig födelsedagspresent. En liten smidig sax till tråd- och garnklipp. Jag satt faktiskt och tänkte på en sån i går kväll. Kan han läsa tankar må´n tro!?
Nytt på stickorna är Luna Moth shawl från Elann. Jag stickar i pälsull från Östergötlands ullspinneri på Addi Lace-stickor nr. 4, jättefina att sticka med! Sjalen ska min farmor få.
Jag är på väg in i en förkylningsbubbla. Så länge jag "bara" är förkyld så går det väl an, så jag hoppas febern håller sig borta! Fast det förståss, blir jag hemma får jag ju lite extra sticktid... dyr sticktid...

2 kommentarer:

Linda sa...

Hoppas du har hållt förkylningen stången! Fin lila färg på pälsullgarnet, är inte det lite glansigare än Ullspinneriets "vanliga variant"?

Anonym sa...

Tack för din kommentar.
Jak-garnet har jag köpt från Stäkets hantverk.
Krya på dig :-)