onsdag 11 februari 2009

Döskallar

När jag först såg Laminaria gillade jag den inte. Det ser ju ut som döskallar längs hela kanten!
Jag tycker fortfarande det ser lite döskalleaktigt ut men nu gillar jag mönstret.
Sjalen var rolig att sticka och nu är den avmaskad, med en tråd. Jag tyckte det såg så klumpigt ut att använda två trådar som stod i mönstret.
Men nu är det slut på det roliga och den blockas som bäst.
Jag är så nyfiken på hur den kommer att se ut när den är helt färdig.

Nästa sjal är påbörjad, det var knappt jag kunde vänta på att Laminarian skulle bli färdig. Men jag klarade det!

5 kommentarer:

Annas garndrömmar sa...

Haha, jag gillade inte heller döskallarna först, men nu är min Laminaria klar favoritsjal :)

desiree sa...

Ha,ha inte jag heller! Det börjar låta som kejsarens nya kläder...

Anonym sa...

Hej!!
Och TACK, TACK för garn och te-paket!! Vilken härlig färg du valt på garnet!! Jag har inte smakat teet förut, så det blir spännande. Ha det gott!! /Astrid

Linda sa...

Hihi, döskallar, det har jag inte tänkt på! Men du har rätt, de ser ut som små döskallar. (Jag är hjärtligt trött på alla döskallar som finns på nästan alla kläder numera.) Tack för sjuksympatin.

Sanna T Sköld sa...

Jag tycker att den ser härlig ut.
Du har fått en utmaning av mig.