torsdag 19 februari 2009

Ull, Knappar och Hemlisar

Tösen och jag är hemma idag och inspekterade ullförrådet. Jag visste att jag hade en del ull, men inte så här mycket! Vad hade jag tänkt göra med allt detta?
Jag provade min loppisfyndade slända och lite merinoull. Alltså: Ullen blir ju spunnet om än väldigt ojämnt,. Jag vet ju ungefär hur man ska göra även om det inte riktigt funkar som jag vill! Men jag har ju ingen som helst teknik och vet inte hur i all världen jag skulle orka stå och spinna ett helt hg! Men får jag lite vana och blir lite smidig, så kanske!?












Tösen fick prova på att tova och det var roligt en liten stund, men lite för mycket skum för hennes smak. När hennes pappa frågade vad hon gjort så var det en svamp.

Jag har köpt nya knappar till min linkofta. De vita rektanglarna är förstås snygga men de är aningens för små för knapphålen, även om de passar bra i storlek för syns skull. De runda knapparna är de samma som Tösen fick i sin Isländska kofta och både hon och jag är väldigt förtjusta i dem.

Hemlis5!-planerandet är i full gång. Jag har börjat fylla paket nr.1.
Men med vad är ju förstås hemligt!

1 kommentar:

Susanne sa...

Ser jätteroligt ut med all ull, har också en plan att småkillarna ska får prova och tova lite. Inte helt lätt att spinna eller hur?! Här hemma kommer ett och annat förfluget när det inte går som jag vill :) Men övning ger färdighet säger dom ju