torsdag 23 januari 2014

IM´s stickcafé efterlyser Nålbindning!

I kväll har vi, Tösen och jag, orkat oss en liten kort sväng till vårt stickcafé på IM-gården i Vrigstad. Det är där Stickhelgen går av stapeln. Jag stickade högst 3 varv på mina sockor. Annars fick jag trä en symaskin, hjälpa mor min med Ravelrykonto, prata lite stickhelg och fika.

Några av oss Vrigstadstickerskor skulle hemskt gärna vilja lära oss lite Nålbindning under stickhelgen. Finns det någon av er hitresande stickhelgsdeltagare som behärskar den tekniken och skulle vilja visa!?
Jag har provat på ytterst lite och någon inget alls. På den nivån.
Maila mig om du vill och kan: emmasdagar@gmail.com
 

På IM-gården finns en butik med FairTrade-produkter (ett urplock ur webbutiken). Den är öppen hela helgen.

Där kan man hitta god choklad

FUNimals

Spännande teer

Söta måttband


1 kommentar:

Elanit sa...

Så synd att jag inte kommer! Jag har nämligen nålbundit en hel del i mina yngre dagar när jag var aktiv i medeltidsföreningen! Men det är ju inte så svårt, så har du testat lite så kan du säkert visa grunderna i alla fall!
Hur som helst, när det gäller gråärtorna så är det inte nödvändigt att förgro dem, men så klart att de kommer i gång lite snabbare om man gör det, men då bara ett par veckor innan det är dags att plantera ut dem, för de växer sig stora jättesnabbt och blir svårhanterliga om de är för stora när de ska ut!
Här är en länk till min "hemsida" med lite bilder av Raber; http://www.hinstuan.n.nu/fardiga-plantor
Jag fixade denna hemsida när jag stog på torget och sålde plantor ett år! Som du ser blir de riktigt stora, uppemot två meter höga, det kan ju vara bra att tänka på när man planerar stödet! Detta är en väldans lättodlad ärta, så det kommer nog att gå som en dans!