lördag 5 juni 2010

Äntligen sommar

Tösen och jag har varit ute hela dagen. (Getingmodern syntes inte det minsta spår av idag.) Det har inte varit gassande sol, men skönt ändå. Vi premiäråt jordgubbar med mjölk och socker, mums.
Jag har stickat på Springtime Bandit och misstänker, tyvärr, att garnet inte kommer att räcka. Men det är svårt att säga. Jag har också klippt ut och börjat sy sommarklänning till Tösen, hoppas den blir färdig i morgon.
Nu ska jag sticka vidare.
Uppdaterat fyra timmar senare: Garnet räckte och blev över.

3 kommentarer:

Linda sa...

Åh, så gott med jordgubbar! Det är verkligt somrigt.

Krumitott sa...

Hoppas sommarklänningen dyker upp här snart! Idag blir det utedag här också, tyvärr utan jordgubbs. O jag som har så mycket att sy...

Mari G sa...

Hejsan

Skönt att garnet räckte :-). Min "Gail" har legat på is ett tag, tappade lite känslan för spets. Men är åter där i och med att jag gör maj månads pulsvärmare nu istället :-). Men jag väntar på pärlor där (med lite större hål i), tänkte nämligen försöka få in lite pärlor i dem också, inte i spetsen dock.

ha det bra
Mari G