fredag 4 juni 2010

VM-stickningar

Om 6 dagar börjar Fotbolls-VM och jag är riktigt intresserad, men bara av den anledning att jag ska VM-sticka. Förstås! Det kommer troligast inte bli någon fotbollstittning alls. Teardrop i varmgul alpaca (undrar vart jag la mönstret?) och benvärmar-UFO i Regia silk.

I kväll hade Tösen och jag en trevlig utekväll, fikade, planterade blommor och hoppade studsmatta. Ända tills jag tog bort ett, vad jag trodde, tomt getingbo. Jag såg att det var en larv där i och strax kom den ömma modern och letade efter sitt bo, alldeles vid vår altandörr. Så vi fick kvickt flytta in. Nu, 3 timmar senare, så letar moderstackarn fortfarande efter sitt bo. Jag vet inte vad jag ska göra för att få bort henne. Jag har fått tips om att slå ihjäl henne, vilket jag försökt men inte kommer riktigt åt. Hårspray sa någon annan, jag äger inget hårspray och ska försöka sikta med något giftigt rengöringsmedel. Andra tips någon? Det vore trevligt att kunna vara ute på vår täppa i det vackra vädret i morgon.

1 kommentar:

Tina sa...

Jag har fått hem det gula garnet nu, så här blir det snart en Teardrop med... ska bara sticka klart Little Leaves. :)