måndag 15 november 2010

Present till Far

Tösen fick lite hjälp med att fixa Fars-dags-present. Sambon fotar mycket och jag tänkte att det nog skulle vara skönt med ett par lyxiga halvvantar. Fadern blev mycket glad och han ser fram emot nästa fotoutflykt.
Mönstret är egenpåhittat med lite kik på kiltumme i ett herrvantsmönster. Resåren är kedjor varav en går upp längs hela vanten. Garnet är Fleece Artist Merino 2/6. Ett garn som har blivit stickat och upprepat två gånger och inte fått ett spår av slitenhet. Det kan man kalla kvalité! Stickor 3,0.
Jag tycker det är väldigt trevligt att de passar även mina händer. Om nu jag skulle ut på fotoutflykt någon gång...

5 kommentarer:

Mari G sa...

Hejsan

De blev ju kanonsnygga! Och garnet är snyggt också, har ju sett det.
Du får gärna göra ett skrivet mönster också ;-).

ha det bra
Mari

Anta sa...

Dom blev super snygga, håller med Mari G om mönstret, Ha en mysig vecka. Ses online i morron??

sinneskatten sa...

En snygg modell på halvvantar.
Inser att det vore inte dumt att ha, jag är ju en fotonörd också, när jag släpar runt utrustningen vore halvvantar bra.
Just nu befinner jag mig i mina gamla hemtrakter Örebro på kurs.
Njuter av dialekten..ler

Anta sa...

Hej
Jag lade upp 110maskor och sticka med stickor nr3 då blev den lagom till min dotter hon har 52cm omkrets på sitt huvud. Jag kunde oxå ha det men jag har en aning större huvud. Ha en bra dag så ses vi på stickcafét jag dyker nog upp efter 20,30 kanske en stund på eftermiddan. Där heter jag Lotta Persson. Kram

Garntrollet sa...

Vad snygga. Och FA Merino som är så toppenbra.

Tack för sjalförslagen :-) Jag har även funderat lite på den här:

http://www.ravelry.com/patterns/library/luiza

men är osäker om garnet räcker...