lördag 6 november 2010

Skrämmer vi det onda: BU!

Det är mycket pyssel nu för tiden. Tösen är väldigt händig med saxar, tyger, pappersvikningar, målningar och lim. När hon är i startgroparna för pysselstund säger hon: "Jag behöver papper, sax, tejp, tyg och en gammal möbel vi inte använder." 
Hon har inte fått ge sig på några möbler än. Men vem vet, vi kanske har en blivande Tapetserare här. Fast själv är hon just nu väldigt inriktad på att bli Balettdansös. Hon övar varje dag framför spegeln i full balett- eller prinsessutstyrsel.

Jag är äntligen av med värken i armen, fem dagar var jag utan mitt livselixir och kurerade mig med värksalva. Igår var jag redo igen och firade med att beställa mönster och starta en ny liten stickning. En halsduk till Tösen i Feather and fan-mönster (garnet är inte så skrikigt i verkligheten som bilden vill visa). Det är nämligen inte bara vantar som försvinner fortare än kvickt på hennes dagis. En halsduk är borta bara vi har hunnit ta dit den. Det är konstigt det där.

2 kommentarer:

Skogsflickan sa...

Visst är det konstigt det där med färger och foton. Jag är oerhört oense med min kamera...

Men roligt att du är med i min utlottning!

Kram skogsflickan

sanna sa...

Drops alpakka är en av mina favoritgarner och färgerna är underbara.