måndag 21 mars 2011

Jo, det är som så...

... att vi ska flytta.
Äntligen ska vi flytta till den vackraste delen av Sverige: SMÅLAND!
Som jag längtat!

Vi har funderat i Smålands-banor ganska länge. Nu när det blev verklighet så har det gått väldigt snabbt. På en månad har vi definitivt bestämt oss. Sambon har fått jobb och jag har på gång. Lägenhet står och väntar för inflyttning under april.
Sambon har redan flyttat ner, han är inneboende hos sina svärföräldrar tills vidare. Jag arbetar fortfarande här, men vilken dag som helst "går jag också fri".
Tösen är kvar med mig och förbereder sig och sina dagiskompisar för flytten. Hon tycker det är spännande att flytta närmare alla sina kusiner. Alla bor inte i Småland, men de kommer närmare.
Den lilla extra bonusen är att vi blir grannar med min äldsta vän. Vi bodde grannar mina två första levnadsår och har alltid hållit kontakten. Hennes yngsta och Tösen blir dagiskompisar, hon längtar!

Det är alltså detta vi pysslat med ett tag nu. Allt har ännu inte fallit på plats, men vi är på god väg.

15 kommentarer:

Saras pyssel sa...

Så spännande! Jag hoppas att allt går bra med fixande kring flytt och nya jobb och dagis!

Anta sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Anta sa...

Vad spännande och härligt att få göra nåt helt nytt i livet. Jag hoppas att allt går bra med flytt,nya jobb och nytt dagis för lilltjejen. Lycka till

Blenda sa...

Oj, vad häftigt! Vad roligt, lycka till med jobb och flytt och allt!

/Blenda

Mikaela sa...

Lycka till!! Ni kommer säkert att få det bra :)

marja sa...

Äntligen! Ni gjorde det! Lycka till! Stor flyttkram!

Desirée sa...

Spännande! Och mycket att fixa med, förstår jag.

Vilken del av Småland, själv är jag från Huskvarna från början.

Linda sa...

Åh, så roligt för er!!! Hoppas det kommer att bli bra för er och att ni kommer att trivas så bra som ni vill. Själv har jag ju flytt Småland till förmån för Skåne. :)

Västmanländskan sa...

Roligt att alla pusslebitar verakr falla på plats :)

Camilla sa...

Tråkigt att du lämnar våra breddgrader men förstår att det blir skönt att komma hem. Kram på dig

Lilli sa...

Vad kul för er! Och spännande när allt blir nytt :) Småland är ett fint, vackert och mysigt landskap med dialekten m.m. Hoppas att allt blir till er belåtenhet!

metamorphosis sa...

Spännande med flytt! Hoppas det går bra för er och att ni kommer att trivas i Småland (fast det låter iofs som ni redan trivs där väldigt bra?!)

Vilket roligt sammanträffande med dina randiga sockor förresten! Har just börjat med en kofta i exakt samma gröna randning! (dock inte samma garn)

Frida sa...

Är lite avundsjuk! Längtar också hem till Småland, men har tyvärr tappat kontakten med de flesta gamla kompisarna.. Så det blir nog inte aktuellt! Lycka till!

maria sa...

Roligt med Smålandsflytt! Själv har jag rotat mig här vid Arlanda och det enda jag egentligen saknar med Småland är skogarna. SOM jag saknar dem. Det är så trista hundpromenader här :(

Stiko Maria sa...

Så spännande!! Hoppas allt går riktigt bra!