tisdag 29 mars 2011

Skirt och flärdfullt

 Jag fick hjälp av min Mor när jag inte kunde bestämma mig för vad jag skulle sticka. Hon beställde en sjal till en vän. Den skulle vara skir och somrig. Jag ville gärna sticka Haruni, och så fick det bli! Entrådigt Kaunigarn och stickor 3,5, mina acrylstickor som verkar funka bäst till lite strävare garner.
Den här kommer jag inte att repa upp. (Vilket jag tillslut gjorde med Annis också...)

Senaste turen till Småland tog vi en tur till "Garntanten" i samhället där Mor och Far bor, och där vi kommer att bo i närheten av inom kort! (Hon tyckte jag skulle ta över butiken när jag blir Smålänning igen.)
Hon har väl inte det utbudet av garner som jag blir alldeles till mig av. Men letar man en stund bland alla hyllor som är sprängfyllda med nystan och härvor, så kan man hitta små godbitar.
Tösen fick snabbt ögonen på ett glittrigt paljettgarn som hon ville ha en sjal i. I kombination med ett Alpaca Silk från Hjertegarn så kan det bli både mjukt och flärdfullt.
Jag köpte också ett sockgarn i höstiga färger och väntar in vad StickaMera sockklubb ska ha för sockmönster i April. Annars blir det Monkey eller Jaywalker.

Inga kommentarer: