onsdag 19 mars 2014

Favorittapeten!

Tösen och jag tog en tur till en tapetbutik. Så mycket tapeter! Hur ska vi kunna välja tapeter och färger? Kan man blanda tapetstilar hur som helst?

När mor och far byggt sitt hus -76 så tapetserade de vardagsrummet med en tapet som jag alltid, på riktigt alltid! gillat. Jag tyckte faktiskt det var lite synd när de tapetserade över den, när det nu var, kanske 25 år senare.
Då och då har jag sett tapeten här och var och anat att den kanske går att få tag i när vi någon gång, om 27 dagar nu då, skaffar hus och har egna väggar att taptesera.

Den finns ju kvar! Om än inte i färgen som satt i vårt vardagsrum, gul. Men jag kanske kan stå ut med någon annan färg...

Tösen hittade tapeten hon vill ha och den är ju jättefräsig!
Hon vill också ha en prickig och vi hittade massor av prickiga tapeter, men inte just den färgkombon hon önskar.

Den här vill jag också ha.

Och de här är härliga.

Nä, det är inte bara jag som bestämmer vad som ska finnas på väggarna, men vi kommer bra överrens, maken och jag.
Vi har inte slagit till på tapeter än. Får väl åtminstone flytta in först och se i vilken ände vi ska börja efter Tösens rum. Och huset är absolut beboeligt utan att vi måste kasta upp tapeter det första vi gör. Men man blir ju sugen på allt det fina!

7 kommentarer:

Wallinskaya sa...

Gillar körsbärstapeten. Den där du minns från 70-talet minns jag från min kompis barndomshem. Tror att de fortfarande har den kvar men kan inte alls placera i vilket rum. :)

Kattis sa...

Man kan blanda tapetstilar, precis hur som man vill. Varför skulle man inte kunna göra det?

Just den tapeten, i gult, valde jag till mitt rum, typ 1977! :)

Ester sa...

@Wallinskaya Den är fortfarande kvar, rosa färgsättning, i finrummet! ;)

Ester sa...

Gillar för övrigt också den tapeten, gärna i gult eller grönt.. :)

Blenda sa...

Vad spännande! Både att flytta till eget hus, och att välja tapeter! I onsdags beställde jag tapeter till vårt vardagsrum, och jag håller med om att det finns så mycket att välja på att jag får grav beslutsångest... (så till den grad, att vi bott i vårt hus i över 4 år innan vi nu kommer igång med vardagsrummet... "tyvärr" var rummet inte vidrigt, men inte vår stil, det är därför det tagit sån tid) Idag har jag tagit ledigt för att förbereda inför helgens jobb!!!

Anonym sa...

Åh, den tapeten är min favorit också!!! Just i gult, hade en i hall och trappa. Men vi tapetserade över den efter typ 30 år och hade kunnat välja den igen om den hade funnits!

Västmanländskan sa...

Halva nöjet är att planera ;)